Znamy wyniki konkursu: „Opracowanie koncepcji zagospodarowania wybranych terenów zielonych na terenie powiatu gostyńskiego”. 16 marca 2016 roku w siedzibie starostwa powiatowego w Gostyniu nastąpiło uroczyste ogłoszenie wyników oraz wręczenie nagród.
Zadaniem adeptów sztuki projektowania było stworzenie koncepcji zagospodarowania terenów publicznych na obszarze powiatu gostyńskiego. Spośród 10 projektów zostały wybrane 3 zwycięskie, które najpełniej spełniały kryteria konkursu.
Zwycięskie projekty zagospodarowania wykonali pod kierunkiem nauczyciela przedmiotów zawodowych w zakresie architektury krajobrazu Marcin Furmana. Spośród zróżnicowanych prac wykonanych na konkurs koncepcje zaproponowane przez uczniów klasy III zyskały najpełniejsze uznanie wskutek czego przyznano nagrody:
1 miejsce
Łukasz Wolniak uczeń klasy III Technikum kształconego w zawodzie technik architektury krajobrazu wykonał projekt zagospodarowania terenu wokół świetlicy wiejskiej w Skokówku (gm. Borek Wlkp).
2 miejsce
Kacper Michalak uczeń klasy III Technikum kształcącego w zawodzie technik architektury krajobrazu wykonał projekt zagospodarowania terenu wokół Samorządowej Szkoły Podstawowej w Skoraszewicach (gm. Pępowo).
3 miejsce
Kinga Zaremba uczennica klasy III Technikum kształcącego w zawodzie technik architektury krajobrazu wykonała projekt zagospodarowania terenu (rewitalizacji) obszaru parku w Pogorzeli
Zwycięskie prace prezentują wysoki poziom warsztatowy, przedstawiają najbardziej kompletną propozycję zagospodarowania terenu i gwarantują odpowiedni poziom komfortu użytkowego. Ponadto bardzo czytelnie wyjaśniają przyjęte rozwiązania, ze szczególnym uwzględnieniem wielowariantowego wykorzystania terenu. Dlatego też Komisja Konkursowa uznała wymienione prace jako najlepsze i najbardziej odpowiadające potrzebom mieszkańców miejscowości.
Wszyscy uczniowie biorący udział w konkursie otrzymali nagrody rzeczowe oraz listy gratulacyjne, natomiast zwycięscy nagrody pieniężne w wysokości 300 zł.
W przeszło ośmioletniej historii Technikum kształcącego w zawodzie technik architektury krajobrazu uczniowie biorą czynny udział w różnych konkursach i olimpiadach (międzyszkolnych i ogólnopolskich), odnosząc duże sukcesy. Wspomniane osiągnięcia uczniów są postrzegane jako przejaw aktywności szkoły. Nie można zapomnieć przy tym o roli młodych architektów krajobrazu w pracach rewitalizacyjnych na terenie parku. Praca młodych adeptów sztuki ogrodowej jest zauważalna w środowisku lokalnym, o czym świadczą opinie osób zwiedzających grabonoski park oraz tereny zagospodarowane przez nich.