W ostatnim czasie w bibliotece szkolnej przeprowadzono dwa konkursy. Pierwszy – tradycyjny, coroczny, odbywający się zawsze w październiku „Szkolny konkurs biblioteczny", drugi pod nazwą "Klimatyczne czytanie".
W ramach zadań konkursowych uczestnicy odpowiadali na pytania związane z literaturą, historią książki, bibliotek, bibliotekarstwa i rozwiązywali zadania logiczne: rebusy i krzyżówki oraz brali udział w dyktandzie.
W sumie każdy uczestnik musiał rozwiązać 18 zadań o różnym stopniu trudności.
I miejsce zajęła Patrycja Wosik kl. 3AW5
II miejsce Kinga Rolnik kl. II TWD
III miejsce Aleksandra Paluszkiewicz kl. II TŻ
Najlepsi otrzymali wybrane przez siebie książki oraz pamiątkowe dyplomy.
Kolejny konkurs pod nazwą „Klimatyczne czytanie” został zorganizowany w listopadzie, tym razem dla osób, które zaprezentowały swoje umiejętności artystyczno-fotograficzne.
Zadanie polegało na zrobieniu klimatycznego zdjęcia promującego czytanie. Na konkurs wpłynęło 19 prac. Wszystkie zostały wywieszone na korytarzu w budynku głównym i rozpoczęło się głosowanie publiczności w ramach, którego na swoje ulubione zdjęcie mogli głosować uczniowie, nauczyciele oraz pracownicy szkoły. Komisja konkursowa w składzie: Pani Dyrektor Agnieszka Sadzka. Pani Vice-dyrektor Ewa Bayer, Pani Magdalena Wawrzyniak oraz Pan Marcin Furman, wybrała 3 najlepsze fotografie. Natomiast autorka fotografii, która wygrała w głosowaniu ogólnoszkolnym otrzymała nagrodę publiczności. Na koniec wylosowano jedną osobę, która otrzymała nagrodę za głosowanie.
Nagrodzeni:
I miejsce Natalia Kłakulak kl. 2 TŻ
II miejsce Anastazja Romantowska kl. 3 RŻ5
III miejsce Julia Bobrowska kl. 4 TŻ/TW
Nagroda Publiczności Marta Kostka kl. 3 RŻ
Nagroda za udział w głosowaniu Kinga Koralewska kl. 2TŻ
W tym konkursie nagrodami również były książki wybrane przez zwycięzców oraz pamiątkowe dyplomy. Wręczenie nagród odbyło się 15 grudnia 2021. Nagrody książkowe zostały zakupione z funduszu „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025”, którego szkoła jest beneficjentem.